Ridtur i snön!

Vaknade och kollade på temperaturmätare och den visa -3 grader. JAA ! Bestämde mej för att jag skulle rida en sväng:D
Tog det lite lugnt på förmiddagen och sen bar det iväg till stallet=)
Hittade Danne längst bort i hagen och glöm att han tänkte komma! Så hämtade lite hö att locka honom med och då kom han utan problem! Skööönt för hade inte gärna velat plumsa hela vägen ut dit i djupsnön för att hämta honom:P

GOHÄSTEN asså! Stod o myste och pussades i stallet och guudars vad det e underbart! Snacka om att Madde har en toppen häst:D Och förstår varför hon tycker om honom så mkt^^
Tänkte rida lite i skogen så fick plumsa i djupsnön för att komma dit och var en aning djupare än jag trott haha! Stackars häst:( Och på tillbaka vägen tänkte jag hitta en bättre väg meen... Det var så djup att mina fötter hamna i snön:O var bara att vända tillbaka och ta samma väg som vi kom. Han var helt slut när vi väl kommit upp på vägen igen. Så skrittade av honom en bit på vägen. Han hade var snäll hela tiden enda tills vi svängde upp på infarten mot stallet. Han börja trippa litegranna och sen for han rakt upp haha! Tänkte bah: Snäälla kasta inte av mej det sista du gör x) Hamnade inte på backen i alla fall;)
Kanonskön ridtur måste jag säga!

Danne^^


Nu har jag käkat lite mat och ska packa ihop och fara tillbaka till stan igen=)
Längtar till sängen!! För ryggen tar kål på mej:(:(








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0